13 Eylül 2015 Pazar

Oyuna gelen gençten duyarlı gence anlamlı mektup

Bak canım kardeşim. (Canım kardeşim, cici kardeşim ayağıda iyiymiş ha! Haklıymışsın.)
Neden beni rahat bırakmıyorsun? Sen topluma duyarlılık mesajı vereceksin diye niye beni kullanıyorsun? Şurada hepi topu iki sosyal aktivitemiz var; ona da burnunu sokmasan olmaz mıydı? Ne güzel yazmışsın uzun uzun. Şimdi, sen  her Kürt PKKlı değildir diyerek, insanların öldürülmesini normal görmüyor musun? PKK sempatizanı, destekçisi olanların ölümü, zulmü hakettiğini söylemiyor musun?
Gel gardaş o zaman, sen okumuş adamsın kimler sempatizan, kimler değil tespit edelim beraber, ben onlara lanet okurum onların dükkanlarını yakarım, onlara gelecek her türlü zulmü desteklerim, ölümlerinde içimi soğuturum. Sen yeter ki kafanı böyle şeylere takma, üzülme.
Şimdi sen beni böyle eleştirip; şehitler ölmez diye yürümeme içerliyorsun, barış mesajları verip, kendi gönlünü rahatlatıp, kendini bu olaylardan sıyırıyorsun ya canım kardeşim; bana diyorsun ya madem öyle orada teröristin tillahı var, yiyorsa oraya git; onlara taş at diyorsun ya cankuş bitanecik kardeşim, sen ki üniversiteye giderken annenin aman olaylara karışma tembihlerine sıkı sıkıya bağlı kalmış; korkusundan adam akıllı bir eyleme bile katılmamış, vicdanını rahatlatmak içinde "Şu okul bir bitsin, kendi maddi bağımsızlığımı kazandıktan sonra mücadeleye girerim" dememişsin gibi, Türkiye’nin başına geçen en tehlikeli diktatör senin gençlik dönemine denk gelmemiş, bunda senin ve senin kuşağının pısırıklığının hiç katkısı yokmuş gibi; kendi korkaklığını hiç görmeyerek; oraya git sıkıyorsa demen canımı çok sıkıyor olsa da, senin de birilerine taş atılması gerçeğini görmüş olman içimi rahatlatıyor.
Yazısı barışçıl, tüm insanları kucaklayan yapıda olan güzel kardeşim. Beni çok kucaklamadın mı sence de?  Benim zihniyetimi, Çorum'da, Sivas'ta, Maraş'ta görmedin mi? Diri diri insan yakanlarız olum biz. Biraz mantıklı ol! Sen kendi gönlünü rahatlatmak, varoluşuna bir neden bulmak için bana niye romantik romantik yazılar yazıyorsun? Tamam yapı gereği çatışma kültürüne sahip olmadığın anlaşılıyor, oyuna da gelmiyorsun, sonuçta onların da istediği bu değil mi diyorsun. Ama allahısen gerçekten yazdığın yazının seni kendi arkadaş çevrende "barışçıl" göstermek dışında bir sonuca varacağına inanıyor musun? Aslında hakkını yemeyeyim bizim çocuklardan biri okuyunca gözleri doldu tane tane anlatımın karşısında hayranlığını gizleyemedi "Bunlar hep oyun, onların ekmeğine yağ sürmek istemiyorum, daha fazla salaklık, hıyarlık yapmayacağım" dedi ve ayrıldı aramızdan. Şaka yaptım dondurmalı irmik helvası kadar güzel olan kardeşim; seni bir anlıkta olsa mutlu etmek istedim.

Ama seni iyi tanıyorum, fikri hür, vicdanı hür canım sevgilim. (Yeter artık kardeş olduğumuz) Sen gezi direnişinde; bankaların iki camı kırıldı diye örgütlenen "Sen gelme ulan ayıcılardansın", en büyük korkularından biri haklıyken haksız durumuna düşmek. Herhangi bir oyuna gelmeyecek kadar da zekisin. Kimse seni kandıramaz. Temiz birisin vesselam. Bizden birisin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.