17 Ocak 2015 Cumartesi

Bir yatırımcının gizli defteri-1


Üniversite hayatım çok güzel geçti. Bu denli güzel geçmesini sağlayan güzel bir arkadaş grubumuz vardı ki hala yer yer güç kaybetse de varlığını devam ettirebilmektedir. Ankara’yı bu kadar çok sevmemi ve herkesin “Aa İzmir’de ki adam Ankara’yı neden özler?”  sorusunun sorulmasını sağlayan bu güzide gruptan çok sevdiğim can dostum Yusuf ile önemli yatırımlarımız oldu.
Öğrencilik zamanı, şartlar ne olursa olsun maddi anlamda zor geçer. Kedinin önüne koyulan yemekleri kediden zorla alarak yediğimiz zamanlardı, paraya ihtiyacımız vardı, iddaa kuponlarımız tutmuyordu. Sahi nasıl beceriyorduk sürekli yenilecek takımlara oynamayı? İşte bu yokluk zamanlarından bir gün, ailesindeki ve grubumuzdaki maddi işlerden sorumlu Yusuf:  ”Başkan” dedi. (Başkan hikayesini bir başka yazımda anlatacağım) Gel borsaya girelim, futboldan az buçuk anlıyoruz takımların transfer döneminde ya da Avrupa’da maç oynamalarına göre hangi takımın hissesinin değer kazanacağını tahmin edebiliriz. Şu anda da en uygun hisse Beşiktaş takımının hissesi olan BJKAS” dedi. Bunu söylediğinde, bu hissenin değeri 4TL civarındaydı. “Başkan biraz bekleyelim, takip edelim.” dedim ben. “Doğru diyorsun başkan, takip edelim.” dedi.
Biz başladık takip etmeye, bir günde 4 oldu 5, ikinci gün 6, üçüncü gün 7, 8 BJKAS hissesi hızla yükseliyor. Biz, çok yükseldi artık almayalım diye düşünüyoruz. Biz düşündükçe hisse artmaya devam ediyor derken iki haftada BJKAS hissesi 12TL’yi gördü. İleri görüşlü olduğum, her ortamda çok iyi bilinir. Yine ileri görüşümü ortaya koydum ve başkan dedim: “Bu hisse artmaya devam edecek alalım.”  “Bende öyle düşünüyorum başkan” dedi. “Alalım.” Hemen aradım evdekileri: “Baba” dedim. “Çok iyi bir tüyo aldım. Borsaya giriyoruz bana 250tl yollar mısın?” Babamda ileri görüşlü ve yatırım konusunda uzman olduğumu çok iyi bilir. “Tamam oğlum hemen yolluyorum.”dedi. Para geldi. Hemen aldık hisselerimizi, aldığımız ilk gün 20 kuruşluk bir değer kaybı oldu hissede, dedik: “Önemli değil bu hisse yükselecek.” Ertesi gün 20-25 kuruşluk bir düşüş daha oldu. Korkmadık, kendimizden emindik. Düşüş böyle ufak ufak devam ediyor çokta etkilenmiyorduk. İki hafta sonunda, 12TL olan hisse 9TL civarına düşmüştü. Dedik ki: “Elimizde tutalım, bu yine aynı yüksek seviyeleri görür.” Derken bir ay, iki ay içerisinde 3.8TL’ye kadar geriledi ve o seviyelerde uzun bir süre kaldı. 60TL gibi bir paraya ihtiyacım olduğu vakitte de tüm hissemi sattım.

İşte Yusuf ile yaptığımız bu başarılı yatırıma özendim geçenlerde ve tekrarlamak istedim. Ufak çaplı biriktirdiğim, tüm altınların hepsini gramı 90TL’den sattım ve Euro’ya yatırdım. Satmam ile birlikte 5 gün içinde altının gramı 96TL oldu, Euro düştü... Büyük yatırımcıyız biz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.